top of page

Knockdown

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • YouTube Clean Grey

Senaste inläggen:

Vem är jag?

Jag heter Emelie, och detta är en blogg som handlar om mig och min och sambons lilla flock bestående av tre border collies. Alla med sina egna personligheter.

Tillsammans tränar vi i agility, lydnad och vallning. Åker land och rike för att plocka resultat. Men framför allt har vi ett himla roligt hundliv! Följ oss i våra upptåg och utveckling!

Välkommen Höst!


Ögonen går i kors och magmusklerna värker pga tunga lyft. Idag har varit en sådan där dag där man känt sig totalt utmattad efter en lång arbetsdag. När jag vid frågan "hur gammal är du?" av en försäljare på vägen hem, och mitt svar kortfattat blev "jag vet inte ärligt talat", ja då är nog inte hjärnan så med på noterna längre. Eller så är det ett ålderstecken att jag inte bryr mig längre.

Agility har stått på schemat i förra helgen igen. Regn och rusk bjöds det på, och enbart några få plusgrader på morgonkvisten. Hurr, fy och blä! Jag avskyr tanken på att det redan är höst och de ljusa dagarna blir kortare, värmen som vi knappt haft i år försvinner för var dag. Så på med de tjockaste BOT täckerna på alla hundar.

Resultatmässigt fick jag och Yim med oss inte ett enda skrytigt resultat. Han har dock gått himla bra, med lite stolpe ut. Lägre höjder på hinder (som jag verkligen uppskattar!), är dock till Yims nackdel. Han tycks inte ta höjden så seriöst som han bör, och har bland annat problem med att bromsa in tillräckligt för att få till bra svängar.

Fick även förfogandet att tävla Sam på söndagen då husse kände sig väldigt krasslig. Och vet ni vad? Vi gick in och VANN hoppklassen! Inte illa pinkat för oss. Må tro jag kände mig stolt! Så nu saknar bara Sam 1 pinne till klass 3.

Idag besökte jag, trots att jag varit frånvarande nästan 10h under dagen (husse kom förstås hem tidigare), till klubben med Sam för att nöta lite allt möjligt agilityrelaterat. Från självständigt slalom till kontaktfält. Framför allt ville jag se hur hans KF beteende var, då han under söndagen mycket plötsligt valde att ha running contacts istället för våra 2x2.. Men nejdå, det var inget underligt med dem. Som vanligt tog han det lika självsäkert som innan. Så antagligen är detta ett spöke att jobba med på tävlingsbanorna framöver. Förhoppningsvis något lättlöst så att vi mycket snart kan känna att han kan igen.

Bjuder på ett drös med bilder från ett par dagar tillbaka. Agilitybilderna är fotograferade av Erika Dahlman. Over n out! Sov gott!


RSS Feed

Ett liv med border collies

Kennel

HEM     YIM      SAM     SIA

bottom of page